Nuffnang Ads

Saturday, November 17, 2012

Kekuatan Israeil Lahanatullah Di Dalam Al-Quran

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/32422_438940012822071_1816175375_n.jpg
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/402411_4010765948678_144656515_n.jpg
قبل آلاف السنين.. أخبر الله _عز وجل_ رسوله الكريم محمداً _صلى الله عليه وسلم_ عن فكر وأيديولوجية طريقة قتال اليهود للمسلمين بقوله: "لا يُقَاتِلُونَكُمْ جَمِيعاً إِلَّا فِي قُرىً مُحَصَّنَةٍ أَوْ مِنْ وَرَاءِ جُدُرٍ" (الحشر: من الآية14).
(Orang-orang Yahudi dan orang-orang munafik) dengan keadaan bersatu padu sekalipun, tidak berani memerangi kamu melainkan di kampung-kampung yang berbenteng kukuh, atau dari sebalik tembok. (Sebabnya): permusuhan di antara mereka sesama sendiri amatlah keras; engkau menyangka mereka bersatu padu, sedang hati mereka berpecah belah (disebabkan berlainan kepercayaan mereka). Yang demikian itu, kerana mereka adalah kaum yang tidak memahami (perkara yang sebenarnya yang memberi kebaikan kepada mereka).
وقد نزلت هذه الآية في يهود بني النضير.. إذ كانوا يتحصنون في حصونهم التي ظنوا أنها مانعتهم من الله.. فبثّ في قلوبهم الرعب بعد أن ضرب المسلمون حولهم حصاراً.
وكذا كان
بنو قينقاع يلجؤون إلى قلاعهم يتحصنون بها لئلا يلاقوا المسلمين وجهاً لوجه..الآن.. يمتلك اليهود أسلحة متطورة رجّحت كفة الإسرائيليين العسكرية مقابل أسلحة الدول العربية المحيطة بها، كما أن مؤسساتهم العسكرية تنتج أسلحة ذات تقنيات عالية تصدر إلى الهند والصين وجنوب أفريقيا، فضلاً عن تسلمها صفقات أسلحة أمريكية متطورة كل حين.. مقابل عدم تمكن الفلسطينيين من الحصول على أبسط أنواع الأسلحة، وإغلاق مطاراتهم وموانيهم أمام أي دعم عسكري من أي دولة.
ورغم ذلك، إلا أن اليهود لا تزال تحكمهم نفس العقلية التاريخية التي كانوا – ولا يزالون – يفكرون بها، والتي تحتم عليهم تجنب أي مواجهة حقيقية مع أي شعب، ولو كانوا لا يمتلكون إلا الحجارة وبعض البنادق العتيقة والمتفجرات البدائية الصنع.
Terjemahan Google
Adakah ayat ini telah diwahyukan di dalam orang-orang Yahudi Bani Nadir .. Mereka telah berkurung di dalam benteng-benteng mereka, yang mereka fikir mereka Tuhan مانعتهم .. Keganasan Vbut ke dalam hati mereka selepas itu melanda umat Islam di sekeliling mereka sekatan.
Serta
Sons Kinka resort ke istana berlubang, kalau-kalau mereka menghadapi muka umat Islam untuk menghadapi ..
Sekarang .. Canggih memiliki senjata Yahudi outweighed senjata tentera Israel terhadap negara-negara Arab sekitarnya, seperti institusi tentera menghasilkan senjata berteknologi tinggi dieksport ke India, China dan Afrika Selatan, serta penerimaan senjata AS canggih tawaran sepanjang masa .. Terhadap ketidakupayaan rakyat Palestin untuk mendapatkan jenis yang paling mudah senjata, dan Mtarathm rapat dan Mwaném sebelum sebarang sokongan ketenteraan dari mana-mana negara.
Walau bagaimanapun, walaupun ini, bahawa orang-orang Yahudi yang masih ditadbir oleh mentaliti yang sama bahawa mereka adalah sejarah - dan masih - untuk berfikir tentang, dan bahawa mereka terpaksa untuk mengelakkan sebarang konfrontasi dengan mana-mana orang yang sebenar, walaupun mereka tidak tidak mempunyai itu batu sahaja dan beberapa senjata antik dan improvisasi alat letupan.

No comments:

Post a Comment