Nuffnang Ads

Wednesday, February 13, 2013

Kekalahan undian dalam pilihan raya mungkin menyebabkan 'Arab Spring', kata bekas KPN


Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkata "Arab Spring" boleh berlaku di sini jika pihak yang kalah dalam pilihan raya umum tidak berpuas hati dengan keputusan itu. "Saya yakin bahawa pihak yang kalah akan menggunakan penyokong mereka untuk mewujudkan keadaan huru-hara untuk menjatuhkan kerajaan seperti apa yang berlaku di Timur Tengah. "Parti-parti politik mesti berkelakuan sewajarnya bermula dari sekarang," Musa memberitahu satu taklimat khas kepada ahli Komuniti 1 Malaysia di Kedah.

Beliau berkata polis perlu memulakan pengumpulan maklumat untuk mencegah "Arab Spring" daripada datang ke negara Malaysia. "Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang bersifat pencegahan telah dimansuhkan manakala keberkesanan Akta baru dipersoalkan. "Sesetengah orang telah didakwa dengan mempromosikan keganasan di negara asing manakala mereka yang merusuh di negara kita tidak ditangkap dan didakwa."

Beliau kesal bahawa beberapa ahli-ahli politik yang sanggup berbuat sedemikian dengan memperjudikan maruah negara dan agama dalam usaha untuk mencapai cita-cita politik mereka. "Sebelum ini, agensi perisikan CIA di US menyusup masuk dan menyebabkan huru-hara tetapi sekarang orang-orang Yahudi dan Barat menggunakan NGO untuk mengamalkan liberalisme. "Mereka menggunakan NGO untuk menuntut supaya kerajaan menjadi lebih telus, menggalakkan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

"Semua ini dilakukan untuk melemahkan Islam. Jika liberalisme tidak diterima pakai, kerajaan disifatkan sebagai kejam. " Musa berkata penipuan pembangkang terhadap kerajaan persekutuan adalah korup dan lemah hanyalah bertujuan untuk mempengaruhi rakyat. "Taktik ini telah berjaya untuk mempengaruhi rakyat walaupun sebenarnya pembangkang yang memerintah di empat negeri tidak melakukan kerja dengan baik.

"Keselamatan Negara akan terancam jika kerajaan gagal untuk berurusan dan menangani pemimpin yang tamak, jenayah terancang, fanatik agama, hasutan dan "underground movement" "Tindakan mesti diambil terhadap mereka yang terlibat dan ia tidak boleh dibuat secara selektif," kata Musa.

Adakah kita mahu melihat Malaysia menjadi huru-hara dan sentiasa melakukan rusuhan serta demonstrasi jalanan hampir setiap minggu atau mungkin setiap hari? Dimanakah perginya rasa cinta akan keamanan yang telah dipupuk sejak sekian lama? - N.A

No comments:

Post a Comment